Tuesday 3 January 2017

Home » , , » Tanda barah usus dan penawar

Tanda barah usus dan penawar




Barah atau cancer adalah penyakit yang paling digeruni oleh kita. Bila sebut tentang barah, dalam kepala kita dah membayangkan ajal yang menanti kita. Ada  banyak jenis barah dan antara yang banyak menyerang adalah barah usus. Penyakit barah usus ini kalau lewat dikesan akan menyebabkan penyakit ini sudah berada di tahap terakhir dan kritikal. Walaubagaimanapun, ada beberapa gejala atau tanda yang boleh diambil serius sekiranya tanda-tanda berikut dikesan pada sistem badan kita.

  • Berak yang bercampur dengan darah dan kadangkala najis berwarna hitam seperti kopi.
  • Tanda-tanda barah usus di sebelah kiri adalah anda akan mengalami cirit-birit.
  • Anda sering sembelit dan terdapat perubahan pada tabiat membuang air besar. Ada yang setiap hari akan membuang air besar, ada juga yang 2,3 hari baru membuang air besar. Sekiranya ada perubahan yang ketara, sila berjumpa dengan doktor.
  • Sembelit yang diselangi dengan cirit birit. Biasanya barah usus yang hamper tersumbat akan menyebabkan najis keras tidak dapat melalui usus besar.
  • Pesakit akan merasakan seperti ingin membuang air besar tetapi najis tidak keluar. Ini adalah disebabkan oleh barah yang terletak pada bahagian rectum. Apabila ketumbuhan sudah memenuhi rectum, ianya memberikan mesej yang salah kepada badan seolah-olah rektum sudah dipenuhi najis. Sedangkan najis tiada di dalam rektum sedangkan yang memenuhi adalah sel-sel barah.
  • Apabila usus sudah tersumbat seratus peratus, anda tidak berak dan kentut serta muntah.
  • Hilang selera makan dan turun berat badan secara mendadak. Sakit ‘perut’ pula adalah gejala yang sangat diambil mudah. Sakit pada bahagian abdomen bergantung kepada kedudukan barah usus.


    Dapatkan rawatan doktor dengan segera sekiranya anda mengalami simpton-simpton seperti yang dinyatakan di atas. Dengan rawatan awal mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda. Vivix Shaklee juga terbukti berkesan bagi yang mengidap penyakit barah usus ini. Berikut adalah testimonial pesakit barah usus yang sembuh dengan mengamalkan Vivix Shaklee.


    Berminat?
    Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 6888 266
    Fanpage : Vitamin Sihatku
    www.vitaminsihatku.blogspot.com
    ID Shaklee : 907331

2 comments:

Unknown said...

Vivix the best

Unknown said...

Kanser pun boleh ambil vivix ni kan..power nya..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes