Friday 26 July 2013

Home » , , , , , » Set Hamil/Mengandung Shaklee

Set Hamil/Mengandung Shaklee

Sumber : Google
Mengandung adalah idaman setiap wanita yang sudah berumahtangga. Nikmat mengandung memang dinantikan oleh semua wanita. Siapa yang tak nak anak kan...semua nak....tapi kadang2 ada wanita yang mengalami alahan yang teruk sepanjang kehamilan...ada yang 2,3 bulan..ada juga yang berterusan dan ianya mengganggu tugas harian terutama bagi wanita yang bekerjaya. Wanita yang mengalami alahan ni biasanya tida selera makan dan badan pun jadi lemah sepanjang hari.

Bagaimana untuk mengatasinya? Di Shaklee ada beberapa vitamin yang dicadangkan bagi wanita yang mengalami 'morning sickness' ni bagi mengurangkan alahan yang di alami.


Berikut adalah SET ASAS HAMIL yang dicadangkan bagi anda yang berada di TRIMESTER PERTAMA kehamilan.


1. Vitalea
  • Multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.

2. B-Complex
  • Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vtamin B termasuklah asid folic. Asid folic dan B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan. Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural.

3. Vitamin C
  • Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat. Ia juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C dapat meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh. 

4. Ostematrix
  • Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ia adalah kerana bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak bermula trimester kedua. Ostematrix mengandungi bukan sahaja kalsium tetapi juga magnesium dan vitamin D. Vitamn D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan tulang dan kerangka. Pengambilan Ostematrix juga menguatkan dan pembentukan tulang dan gigi bayi yang sihat.

5. ESP
  • Merupakan minuman protien yang mengandungi banyak kelebihan kepada ibu dan anak yang dikandung. Ia penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu dan hormon dalam tubuh. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protien yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. ESP memberi tenaga kepada si ibu dan juga mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu yang mengandung juga.

Bagi ibu mengandung yang telah mencapai di Trimester 2 dan 3 adalah digalakkan untuk menambah vitamin Omega Guard yang boleh menggalakkan perkembangan otak, sistem saraf dan fungsi mata bayi.


Berminat?
Hubungi atau SMS saya di 012- 68888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes