Saturday 17 August 2013

Home » , , , , » Set tambah berat badan Shaklee

Set tambah berat badan Shaklee


Ada yang berbadan besar nak kurus dan ada juga yang sebaliknya. Biasanya kita asyik dengar promosi produk2 macammana nak kurus. Tapi kali ni nak share produk dari Shaklee yang boleh menambahkan berat badan.

Ada beberapa produk yang dicadangkan pengambilannya untuk menambahkan berat badan iaitu Mealshake, b-Complex dan Vitalea.



Mealshake
Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protien. Supplement penting untuk menambahkan berat badan yang mana ia mampu menambah selera makan. Walau kita kurang makan namun pengambilan Mealshake banyak membantu memberi badan rasa bertenaga.

Vitalea
Vitalea membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Pengambilan vitalea banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadika kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening. Vitalea merupakan supplement penting untuk diet seharian.

B-Complex
Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan, mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardivaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

Bagi mendapatkan kesan yang baik, anda digalakkan mengamalkan Mealshake, b-Complex dan Vitalea mengikut jadual yang disediakan.

WAKTU
PENERANGAN
Pagi (Sarapan)
Makan pagi (terserah, nasi goreng or nasi lemak or apa saja. Janji mesti ada daging/ayam /telur/ikan)
Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu Mealshake)
Makan Bcomplex (1 biji) dan Vitalea (1 biji) dengan air kosong.

Brunch (Makan dalam jam 10 pagi iaitu makan antara makan pagi dan makan tengah hari)
Makan roti, Minum susu 1 gelas
Tengah hari /lunch
Makan siang yang bergizi seperti biasa seperti -nasi plus lauk ayam/ikan/daging. (Tak perlu makan banyak)

Minum Petang /Tea time
Makan roti, Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu mealshake)

Makan Malam
(sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur..nasi + lauk.. Tak perlu makan banyak). Makan Vitalea 1 biji.

10 minit sebelum tidur
Makan roti sekeping. Minum susu 1 gelas


Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 6888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331



1 comments:

Dr Akbar Abdullah said...


Info yang menarik. Sekadar berkongsi pendapat, selain itu, untuk memastikan impian kita untuk menambahkan berat badan menjadi kenyataan, kita haruslah mempunyai perancangan yang teliti dan betul. Langkah pertama yang perlu kita lakukan ialah mengenalpasti corak pemakanan kita setiap hari dan menganggar kandungan kalori yang diambil di dalam setiap menu. Kemudian, barulah kita rancang diet baru yang perlu untuk mencapai cita-cita kita. Untuk tujuan ini, kita digalakkan untuk mencatat setiap data di dalam sebuah diari pemakanan.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes