Friday 2 August 2013

Home » , » COQHealth Plus untuk kesihatan jantung

COQHealth Plus untuk kesihatan jantung



Tahukah anda menurut Perangkaan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), sejumlah 37% kematian di Malaysia adalah berpunca daripada penakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan strok. Pernahkah tiba-tiba anda mendengar salah seorang kawan, saudara, kaum keluarga yang jatuh secara tiba2 dan disahkan doktor kerana serangan jantung? Mesti pernah kan.

Antara penyebab berlakunya serangan jantung di kalangan masyarakat kita sekarang adalah 
  • Faktor diet yang tidak seimbang dan pendedahan terhadap radikal bebas.
  • Seiring peningkatan usia, jantung kita secara mendadak mengalami kekurangan tenaga yang akan menyebabkannya tidak mampu mengepam darah dengan cekap. Sekiranya sel-sel  dan organ-organ tidak mendapat oksigen dan nutrien yang mencukupi, anda akan berasa cepat letih dan tidak bermaya.
  • Kekurangan ko-enzim yang dikenali dengan CoQ10 amat memberi kesan kepada jantung dan sistem kardiovaskular. Hasil kajian juga menunjukkan kegagalan jantung kongestif adalah disebabkan kekurangan CoQ10.
 Berikut adalah manfaat CoQ10 yang perlu anda tahu:


Bagaimanakah caranya untuk memastikan jantung anda sentiasa sihat tanpa sebarang gangguan dan cara mendapatkan sumber CoQ10 yang baik untuk jantung anda?

 
CoQHealth Plus adalah jawapannya. CoQHealth Plus ini ialah supplemen yang mengandungi campuran 28g CoQ10, Vitamin E serta ekstrak teh hijau bagi memastikan potensi penguraian maksimun dan penyerapan yang lebih baik. Setiap botol mengandungi 30 kapsul lembut CoQHealth.
  • Bahan utama dalam supplemen ini ialah Co Enzim Q10 yang merupakan nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel. Ianya paling banyak pada organ yang melaksanakan tugasan berat seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.
  • CoQ10 membantu mengukuhkan otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah sekali gus memperbaiki aliran darah.
  • CoQ10 bertindak sebagai antioksidan yang kuat dan membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan kolesterol LDL yang menyebabkan penyumbatan salur darah.

"Untuk mendapatkan jumlah yang setara, kita perlu mengambil hampir 1.7kg ayam ataupun 28 cawan brokoli setiap hari!"

Tubuh manusia berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi pada usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Pada usia 40 tahun, jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2 % daripada jumlah yang pernah dihasilkan pada usia 20 tahun. Oleh kerana pada usia 40 tahun para CoQ10 adalah rendah, pengambilan supplemen CoQ10 adalah keputusan terbaik bagi kesihatan yang baik.


Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 68888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes