Thursday 22 August 2013

Home » » Siapa yang perlukan Zinc Complex

Siapa yang perlukan Zinc Complex


Zinc merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh yang diperlukan dalam aktiviti metabolisma badan sebagai komponen penting enzim. Ia memainkan peranan dalam sistem imunisasi, pertumbuhan dan perkembangan seksual seseorang.


Zinc Complex amat diperlukan oleh:

  1. Lelaki dan wanita ~ daripada bayi sampai ke tua
  2. Wanita mengandung dan menyusukan bayi
  3. Orang yang menjalani pembedahan, gastrousus seperti pembedahan berat badan, atau mempunyai gangguan pencernaan seperti ulser kolitis atau penyakit Crohn. 
  4. Zinc digunakan untuk kesuburan kerana Zinc akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zinc merupakan zat yang paling penting bagi proses pembentukan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Zi nc juga berperanan dalam proses pembentukan genetik iaitu pada DNA.
  5. Vegetarian kerana mereka tidak makan daging, yang merupakan satu sumber Zinc. 
  6. Alcoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah zinc yang diserap oleh badan dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.
  • Zinc tidak boleh diambil oleh pesakit SLE kerana produk ini mengandungi Alfalfa. Perlu mendapatkan khidmat nasihat doktor.

Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 6888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes