Wednesday 7 November 2012

Home » » Kenali Khasiat Vivix

Kenali Khasiat Vivix




Nak kelihatan muda dan cantik sentiasa memang dah jadi idaman semua. Siapa yang tak nak cantik kan....lebih2 lagi bila usia dah semakin bertambah dan sememangnya usia tak akan berundur pun. Tak dinafikan memang ada banyak produk di pasaran yang kita boleh dapat.

Tak perlu susah2 nak cari. Semuanya ada di sini. Memperkenalkan Vivix keluaran daripada Shaklee.


Vivix adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan poliferol. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatun, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan poliferol.

Poliferol adalah kumpulan firokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel penuaan semulajadi. Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemui pada tumbuhan. Antiokdidan polifenol dapat mengurangkan risiko penyakit jantung, pembuluh darah dan kanser. Kajian juga mendapati polifenol dapat mengurangkan risiko penyakit Alzheimer. Polifenol boleh ditemui pada kacang, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun, coklat hitam dan delima. Kadar polifenol yang tinggi boleh didapati pada kulit buah seperti pada anggur, apple dan jeruk.


 Berikut adalah khasiat Vivix
  • Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.
  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun semakin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan. Kiranya ala2 awet muda gitu. :)



Berminat?
Hubungi atau SMS saya di 012- 68888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes