Tuesday 3 September 2013

Home » , , » Migrain hilang dengan Ostematrix dan B-Complex Shaklee

Migrain hilang dengan Ostematrix dan B-Complex Shaklee



Migrain adalah sakit kepala yang menyakitkan, berdenyut-denyut dan berlangsung sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya.

Migrain boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Apabila berlakunya migrain saluran darah akan mengembang dan menguncup menyebabkan kita berasa sakit kepala yang berdenyut-denyut. Migrain boleh disebabkan juga oleh faktor keturunan. Jika ibu mengalami migrain semasa mudanya, anak juga boleh mengalami keadaan yang sama.

Migrain akan menyebabkan rasa sakit kepala berdenyut-denyut pada sebelah kepala dan rasa loya. Walaubagaimanapun, ada juga yang mengalami sakit kepala di kedua-dua belah kepala.

Pergerakan cahaya,bunyi bising dan bau-bauan boleh memburukkan lagi migrain. Kadang kala seseorang itu boleh merasakan aura, iaitu dapat melihat bintik-bintik, gelombang cahaya atau pancaran-pancaran cahaya di depan matanya. Tangan, bahu dan muka akan menjadi kebas dan keadaan ini berlaku 30 minit sebelum sakit kepala.

Migrain biasanya dirawat dengan pengambilan ubat tahan sakit yang boleh didapati di farmasi dan berjumpa dengan doktor untuk rawatan lebih lanjut.

Kredit

Walaubagaimanapun,sebagai altelnatif lain, supplement Shaklee yang dapat membantu mengatasi masalah migrain ialah Ostematrix dan B-Complex. Dengan pengambilan secara konsisten Insya allah menampakkan kesan yang positif.


Ostematrix 

  • Terdiri dari kalsium,magnesium dan Vitamin D. Kalsium yang dapat meringankan stress, memperbaiki jantung berdebar, memperbaiki depresi, mood swing dan sakit kepala. Magnesium dapat membantu sistem saraf, pengecutan otot dan saraf, menstabilkan denyutan sekata yang sering di hadapi oleh pengidap migrain.

B-Complex

  • Mengandungi vitamin B2 dan B6 yang terbukti dapat mengurangkan kesakitan akibat migrain. Pengambilan vitamin ini dapat mengurangkan stress, strok dan depressi.


Berminat?
Hubungi atau SMS saya di 012- 6888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes