Sunday 1 September 2013

Home » , » COQ10Health Plus bantu kesuburan lelaki

COQ10Health Plus bantu kesuburan lelaki

Selain Zinc, COQ10Health Plus juga membantu dalam kesuburan lelaki. Dalam kajian The effect of Coenzyme Q10 on sperm motility and function menunjukkan bahawa Coq10 boleh mengurangkan tekanan oksodatif yang mana telah terbukti untuk menghasilkan persekitaran yang lebih sihat untuk meningkatkan bilangan sperma, pergerakan sperma dan kualiti sperma. Coq10 juga membantu untuk meningkatkan kualiti ovum pada isteri. Ini maknanya, kedua2 suami isteri boleh amalkan Coq10.

Coq10 menggalakkan penghasilan tenaga bagi sperma untuk bergerak lebih laju menuju ke telur ovum.

Menurut kajian Journal Urulogy 2009, Jul 182(1) 237-48 menyatakan keberkesanan Coq10 dalam memperbaiki kualiti sperma kepada lelaki yang mempunyai masalah kesuburan.

Kajian di Itali, University of Ancona mendapati bahawa terdapat kesan positif dengan pengambilan Coq10 yang bertindak sebagai pembekal tenaga di dalam struktur mitochondrial pada sperma selain dari bertindak sebagai antioksidan. Pengambilan Coq10 juga telah menyebabkan kehamilan pada 13.6% pasangan yang mengalami masalah disebabkan oleh faktor kesuburan suami setelah menggunakannya selama 3 bulan.

Sumber 


Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 6888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes