Sunday 2 October 2016

Home » , » Petua turunkan darah tinggi secara semulajadi

Petua turunkan darah tinggi secara semulajadi


Penyakit darah tinggi ialah apabila tekanan darah keatas dinding arteri berlebihan. Tekanan darah tinggi yang tidak terkawal boleh menyebabkan berbagai masalah kesihatan, termasuk masalah jantung dan strok. Tekanan darah ditentukan oleh jumlah darah yang di pam oleh jantung dan jumlah rintangan arteri disebabkan arteri yang semakin sempit. Semakin banyak darah dipam dan semakin sempit arteri, semakin tinggilah tekanan darah sesaorang.

Berikut adalah antara petua-petua yang boleh diamalkan bagi menurunkan darah tinggi. Semoga bermanfaat.

1. Epal Hijau
Rebus 2 biji epal hijau yang telah dibuang kulit dan dihiris nipis-nipis bersama 2 cawan air sehingga empuk. Biarkan sehingga sejuk dan tapis airnya. Minum 2 kali sehari air rebusan epal hijau.



2. Bawang Putih
Bakar 2 ulas bawang putih dan makan. Bawang putih juga boleh ditumbuk sebanyak 3 ulas dan campurkan ke dalam segelas air masak. Minum setiap hari selepas sarapan pagi.



3.Daun Kucai
Ikat daun kucai ditumbuk lumat dan perah sehingga mengeluarkan air. Minum air tersebut setiap pagi selama sebulan.

4.Batang Serai
Ketuk 3-4 batang serai dan rebus bersama 4 cawan air. Rebus sehingga air rebusan menjadi cawan. Minum air rebusan serai 2 kali sehari.



5. Air Kelapa
1 gelas air kelapa muda dicampurkan dengan sedikit kopi (pati tanpa gula) dan seketul garam jantan (lebih kurang 1-2 cm). Kacau sehingga sebati dan minum. Amalkan 2 kali seminggu.



6. Buah Mengkudu
Perah buah mengkudu yang telah masak dan ambil airnya dan tapis. Minum pada waktu pagi semasa perut masih kosong (sebelu,m sarapan). Amalkan setiap hari selama 1 minggu.

7. Belimbing Tanah
Rebus 1 batang polok belimbinh Tanah dan minum air rebusan 2 kali sehari.

8. Pisang
Kisar 3 biji pisang kelat (Pisang Rastali) yang telah masak beserta kulitnya bersama 1 cawan air. Minum air tersebut setiap hari.


Bagi yang mengalami masalah darah tinggi ini boleh juga mencuba mengamalkan Omegaguard di mana dapat mencegah dalur darah tersumbat dan mengekalkan tekanan darah yang normal sekaligus mengurangkan risiko sakit jantung.


Dah terbukti Omegaguard dapat menurunkan tekanan darah tinggi daripada testimonial berikut:


Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 6888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes