Wednesday 29 May 2013

Home » , , » Apa itu Selenium dalam Vitamin E

Apa itu Selenium dalam Vitamin E



Sepertimana yang telah saya terangkan sebelum ini, terdapat kandungan selenium dalam Vitamin E Shaklee. Tapi tahukah anda apa itu Selenium dan kepentingannya?

Selenium ialah komponen dalam sejenis enzim yang dipanggil glutathion peroxidase. Enzim ini wujud dalam cecair di dalam dan sekeliling sel dalam tubuh kita. Tugasnya adalah menjaga sel dari dirosakkan oleh oksigen tak lengkap (radikal bebas) yang boleh menjadi punca kanser.

Selenium bekerja bersama-sama dengan  dengan vitamin E yang terletak di dalam selaput sel untuk mempertahankan sel dan tisu badan kita daripada dimusnahkan.

Selenium tidak boleh diambil melebihi 100mcg sehari kerana ia boleh menjadi toksin dalam tubuh. Selenium boleh diambil secara semulajdi dengan memakan makanan laut, organ lembu dan bijiran penuh. Namnun masalah tanah pertaniah yang mengalami masalah kekurangan nutrisi (dalam tanah) menyebabkan kandungan selenium dalam tumbuhan adalah berbeza. Manakala buah-buahan dan sayuran mengandungi sedikit sahaja selenium.

Jadi, apa tunggu lagi...dah nampak kan kepentingan vitamin E shaklee yang mengandungi selenium di dalamnya......kesihatan yang baik adalah nikmat yang tidak terhingga....jom dapatkan vitamin E shaklee segera dan jadikan amalan anda setiap masa...

Selenium, vitamin E
kredit 


Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 68888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes