Thursday 15 September 2016

Home » , » Penyakit Buah Pinggang dan Tanda-tanda

Penyakit Buah Pinggang dan Tanda-tanda



Penyakit buah pinggang amat digeruni. Kenapa? Sebab kesengsaraan pengidapnya terutama yang telah ditahap akhir atau tahap 5. Dialisis atau pemindahan buah pinggang perlu dilakukan bagi meneruskan hidup.

Pemindahan buah pinggang menelan kos yang amat tinggi manakala kos bagi membuat dialisis boleh mencecah RM3,600 sebulan di mana perlu buat dialisis sebanyak 3 kali seminggu dengan anggaran kos termasuk ubat RM300 sekali buat. Itu belum lagi bab sakit masa buat dialisis.

Apa tugas buah pinggang sebenarnya?

Buah pinggang bertugas untuk menapis darah dan menbuang bahan toksik, sisa buangan dan air berlebihan  dari badan. Kegagalan buah pinggang melaksanakan tugas2 berikut akan menyebabkan pesakit sakit dan menemui maut sekiranya dialisis dan pemindahan buah pinggang tidak dilakukan. Bayangkan bila buah pinggang tak berfungsi, berkemungkinan kita tak mampu nak buang air kecil pun. Ada jiran di kampung saya pengidap buah pinggang tidak mampu nak buang air besar. Bayangkan kita dah minum air tapi tak boleh nak buang sisa toksik tu. Sisa toksik yang ada dalam badan akan jadi racun.

Sumber Gambar : Google


Tanda-tanda penyakit buah pinggang
  1. Rasa tidak selesa atau rasa terbakar ketika membuang air kecil
  2. Darah keluar bersama-sama air kencing
  3. Perubahan pada kekerapan membuang air kecil
  4. Sakit belakang
  5. Kerap buang air kecil terutama pada tengah malam
  6. Bengkak pada pergelangan kaki
  7. Sembab pada keliling mata yang berlarutan terutama pada sebelah pagi

Adakah terdapat tanda-tanda berikut pada badan anda? CEGAH SEBELUM MELARAT! Dapatkan rawatan dan nasihat doktor secepat mungkin.

Sekiranya anda ingin mendapatkan rawatan alternatif lain, VIVIX SHAKLEE boleh membantu anda. Banyak testimonial penggunaan VIVIX membantu pesakit buah pinggang.



Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012-6888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes