Saturday 8 June 2013

Home » , » Carotomax vitamin untuk mata

Carotomax vitamin untuk mata



Mata adalah anugerah yang sangat berharga. Tanpa penglihatan gelap rasanya....Bila rabun pun kita dah rasa satu kekurangan apatah lagi bila kita kehilangan pancaindera yang satu ni. Walaubagaimanapun, kita masih boleh menjaga kesihatan mata kita. Selain daripada makanan-makanan yang elok untuk mata...Shaklee juga ada vitamin yang baik untuk kesihatan mata. Vitamin itu ialah Carotomax.

Carotomax ataupun vitamin A mengandungi varieti karotena. Ia diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat antioksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli dan lain-lain. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 sayuran dan buah-buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotenan di dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah canser.

Walaupun Carotomax ini lebih dikenali untuk mengatasi masalah mata, ada banyak lagi khasiat Carotomax ini iaitu:


KHASIAT
PENERANGAN
Lebih selamat dari Vitamin A
Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan Vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor vitamin A dan beta karotena didapati selamat untuk mengambilan.
Melindungi Epihelial
Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disentegrasi, merawat ulser saluran usus
Meredakan penyakit kulit
Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti proriasis, senile plaque, kulit kering, kulit  gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustules, scabies, akne, ulser kulit
Melawan kanser dan oksidasi
Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
Menghalang infeksi
Merangsang enzim pembunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru; batuk, hepatitis, asthma, flu dan selsema
Menggalakkan perkembangan normal dan sihat
Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, membrane mukosa,gigi sihat dan sistem reproduktif . Juga penghasilan sperma yang sihat.
 Mempertingkatkan penglihatan
Ia mengasilkan ‘ungu visual’ yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nytalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata. 

Berminat?
Hubungi, Watsapp atau SMS saya di 012- 68888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes