Sunday 16 June 2013

Home » , , , » Tambah berat badan dengan Mealshake

Tambah berat badan dengan Mealshake


Sumber gambar : Google

Selalunya kita dengar ramai yang berusaha nak turunkan berat badan. Ada bermacam-macam produk di pasaran untuk kurus. Tetapi ada juga di antara kita yang nak menaikkan berat badan. Kadang2 tu sampai ada yang cakap
" Eh awak ni sakit ker?..kurus sangatlah"

Kadang2 tu bukannya sakit pun tapi ada sesetengah org yang badannya kurus walaupun dah makan dengan kuantiti yang banyak. Ada beberapa punca yang menyebabkan kekurangan berat badan ni. Antaranya ialah:

1.  Faktor kekurangan berat badan adalah kerana kurangnya pengambilan makanan.

2. Masalah penyakit yang melibatkan mental dan fizikal.

3. Keturunan. Bagi individu yang mempunyai baka genetik di mana kadar metabolismanya tinggi, badannya tidak menyimpan banyak kalori sebagai lemak, tetapi disimpan untuk dibakar sebagai tenaga.

4. Masalah pemakanan seperti anorexia atau bulimia, adalah masalah yang berkaitan dengan psychological kerana seseorang merasakan diri terlalu gemuk padahal sebaliknya. Pesakit ini akan mengurangkan kuantiti makanannya.

5. Para atlit yang menghabiskan berjam-jam lamanya untuk berlatih membakar banyak kalori sekaligus menyebabkan kekurangan berat badan.

6. Mungkin terdapat beberap parasit dalam usus manusia seperti cacing tapeworm. Parasit ini selalunya memakan nutrisi yang di makan oleh manusia.

7. Penyakit radang usus akan menyebabkan usus menjadi bengkak dan radang. Semua makanan yang dimakan dimakan tidak dapat dirproses dengan baik menyebabkan seseorang itu cirit beret dan sakit perut. Gejala ini akan menyebabkan penurunan berat badan.

Bagi menambahkan berat badan ialah dengan menambah pengambilan karbohidrat kompleks terutamanya makanan berbentuk kekacang, whole grain dan buah-buahan. Penambahan kalori dalam makanan juga amat perlu untuk menambahkan berat badan.

Sumber


Selain itu, Shaklee juga ada menawarkan vitamin yang sesuai untuk menambahkan berat badan iaitu dengan pengambilan Mealshake, Vita-Lea dan B-Complex.

tambah berat badan,
Mealshake
Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Supplement penting untuk menambahkan berat badan yang mana ia mampu menambahkan selera makan. Walau kita kurang makan namun pengambilan Mealshakes ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga.



Vita-Lea
Membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu  mencegah penyakit tiroid atau beguk, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelakkan pitam dan pening.


B-Complex
Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. Mengawal atur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

Berminat?
Hubungi atau SMS saya di 012- 68888 266
Fanpage : Vitamin Sihatku
www.vitaminsihatku.blogspot.com
ID Shaklee : 907331

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes